eHerkenning voor werkgevers
U regelt zelf uw pensioenzaken op onze website. Vanaf 5 augustus kunt u alleen nog met eHerkenning inloggen. Gebruikersnaam en wachtwoord werkt dan niet meer. Regel op tijd eHerkenning. Of controleer of uw eHerkenning voldoet aan de voorwaarden. We helpen u op weg met onze keuzehulp.
Keuzehulp eHerkenning
Deze keuzehulp geldt voor u als u aan deze 2 kenmerken voldoet:
- U doet zelf de pensioenaangifte voor uw medewerkers. U werkt niet met een administratiekantoor.
Werkt u wel met een administratiekantoor? Bekijk hoe uw administratiekantoor eHerkenning voor u aanvraagt.
- Uw bedrijf heeft maar 1 gebruikersnaam en wachtwoord voor de website van Pensioenfonds Particuliere Beveiliging.
Gelden deze kenmerken niet voor u? Neem dan contact met ons op.
Klopt het KVK-nummer niet? Neem dan contact met ons op.
Controleer of de werknemer al eHerkenning heeft. Nog geen eHerkenning? Ga dan naar stap 5.
- Of de eHerkenning hetzelfde KvK-nummer heeft als het KvK-nummer dat wij hebben. Klopt het niet? Neem dan contact met ons op.
- Of de eHerkenning betrouwbaarheidsniveau EH3 heeft én de machtiging voor ‘Toegang Werkgeversportaal Pensioenfonds Particuliere Beveiliging’.
Voldoet de eHerkenning niet aan deze voorwaarden? Vraag geen nieuwe eHerkenning aan. Maar neem contact op met de leverancier van eHerkenning. Voldoet de eHerkenning wel aan de voorwaarden? Dan hoeft u niets te doen.
- Vraag eHerkenning aan bij 1 van de 6 door de overheid erkende leveranciers.
- Kies voor betrouwbaarheidsniveau EH3.
- Kies de machtiging voor ‘Werkgeversportaal Pensioenfonds Particuliere Beveiliging’. Bent u tekenbevoegd? Machtig dan zelf uw werknemers. Bent u niet tekenbevoegd? Stel dan een machtigingenbeheerder aan. Die machtigt uw werknemers.
- Vraag eHerkenning aan.
eHerkenning is een Europees goedgekeurde manier van inloggen. Het is net als DigiD, maar dan voor bedrijven. U kunt met eHerkenning bij meerdere organisaties inloggen. Dat is veilig, makkelijk en betrouwbaar.
Ook als een administratiekantoor uw zaken regelt, raden we aan om eHerkenning aan te vragen. U kunt dan op onze website uw bedrijfsgegevens aanpassen en facturen bekijken.
Uw administrateur kan alleen uw pensioenzaken bij ons regelen, als u de administrateur machtigt. De administrateur vraagt zelf eHerkenning of een eHerkenning ketenmachtiging aan. Op de pagina eHerkenning voor administrateurs leggen we het stap voor stap uit.
Aanvragen of aanpassen van uw eHerkenning kan tot 6 weken duren. Vraag uw eHerkenning dus op tijd aan.