Overslaan en naar inhoud gaan

Klachtenregeling vernieuwd en eenvoudiger

 

Pensioenfonds Particuliere Beveiliging heeft een nieuwe klachtenregeling. Deze regeling is eenvoudiger voor u. De regeling sluit nu ook aan bij de nieuwe regels voor pensioen van de Wet toekomst pensioenen. Verder voldoen we nu aan de nieuwe normen uit de gedragslijn “Goed omgaan met klachten” van de Pensioenfederatie.

Niet tevreden? Meld u klacht bij ons

Bent u niet tevreden over hoe wij omgaan met u of uw pensioen, dan is dat natuurlijk heel vervelend. Wij lossen dit graag zo snel mogelijk voor u op. Daarom is het belangrijk dat u uw klacht bij ons meldt. Zo kunnen wij ervan leren en voorkomen dat het vaker gebeurt. Meldt u uw klacht bij ons, dan doen wij ons best om zo helder mogelijk aan te geven wat u van ons kunt verwachten. Met bijvoorbeeld duidelijke informatie over wanneer u van ons reactie krijgt. Bekijk de nieuwe klachtenregeling.

Wij doen ons best om de pensioenregeling van Particuliere Beveiliging zo goed mogelijk uit te voeren. Toch kan het zijn dat u ergens niet tevreden over bent. Dat horen wij dan natuurlijk graag van u. Lees hoe u een klacht indient en wat u van ons kunt verwachten.

U neemt contact met ons op

Het is het belangrijk dat u uw klacht aan ons doorgeeft. Zo kunnen wij onze dienstverlening verbeteren.

  • U meldt uw klacht bij ons per telefoon, mail of brief. U gebruikt hiervoor de contactgegevens van Pensioenfonds Particuliere Beveiliging.
  • Geef hierbij duidelijk aan wat de reden van uw klacht is.
  • Bent u het bijvoorbeeld niet eens met een beslissing over uw pensioen? Geef dan aan waarom u het niet eens bent met deze beslissing. 
Dit kunt u van ons verwachten
  • Als u belt, krijgt u vaak meteen antwoord.   
  • Stuurt u een e-mail of een brief, dan krijgt u binnen 15 werkdagen een antwoord.   
  • Soms hebben we meer tijd nodig. Dan krijgt u bericht wanneer u antwoord krijgt.
Bent u het niet eens met de reactie op uw klacht?

Heeft u van ons een reactie ontvangen op uw klacht, maar bent u het er niet mee eens? Of bent u niet tevreden over onze dienstverlening of de manier waarop u behandeld bent? Dan kunt u bezwaar maken. Schrijf een brief of 
e-mail aan ons bestuur. Geef duidelijk aan waarom u het niet eens bent met ons antwoord. 

U krijgt antwoord van ons
  • Heeft u bezwaar gemaakt, dan ontvangt u binnen twee weken een ontvangstbevestiging. In deze brief vermelden wij ook de termijn waarin we het bezwaar afhandelen. Het bestuur beoordeelt uw bezwaar. U krijgt een brief met de reactie van het bestuur. 
  • Zie voor de verdere procedure het Klachtenreglement (pdf).
Naar de Geschilleninstantie Pensioenfondsen (GIP) of naar de rechter

Heeft u alles gedaan, maar bent u het nog niet eens met het antwoord van het bestuur? Dan kunt u 2 dingen doen: