eHerkenning voor administratiekantoren
U regelt pensioenzaken voor uw klanten op onze website. Vanaf 5 augustus kunt u alleen nog met eHerkenning inloggen op onze website. Inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord werkt dan niet meer. Regel op tijd eHerkenning voor uw klanten. We helpen u op weg met ons stappenplan.
Twee manieren om in te loggen
U kunt op 2 manieren inloggen met eHerkenning:
1. Inloggen met uw eigen eHerkenning
Logt u vanaf 5 augustus in op onze website met uw eigen eHerkenning? Dan ziet u een overzicht van de klanten die u gemachtigd hebben bij Pensioenfonds Particuliere Beveiliging. Staat een klant er nog niet tussen? Vraag uw klant dan om een machtiging aan te vragen via onze website.
2. Inloggen met een eHerkenning ketenmachtiging
Met een eHerkenning ketenmachtiging logt u in voor 1 specifieke klant. U kunt alleen pensioenzaken regelen voor klanten die u gemachtigd hebben bij Pensioenfonds Particuliere Beveiliging. Lukt het inloggen via een ketenmachtiging niet? Vraag uw klant dan om een machtiging aan te vragen.
Stappenplan eHerkenning aanvragen of aanpassen
Vraagt u voor het eerst eHerkenning aan? Kies dan voor betrouwbaarheidsniveau EH3. eHerkenning niveau 3 is de standaard. Het verhoogt de veiligheid van online gegevensuitwisseling, voldoet aan de AVG-eisen en vergroot het vertrouwen in online diensten.
Heeft u al eHerkenning, maar niet het juiste betrouwbaarheidsniveau? Vraag geen nieuwe eHerkenning aan. Neem contact op met uw leverancier.
Bent u zelf tekenbevoegd?
Leg vast welke werknemer mag inloggen op onze website.
Bent u zelf niet tekenbevoegd?
Kies dan een machtigingenbeheerder. Die machtigt uw werknemers.
Voor uzelf
Vraag eHerkenning aan op de website van de leverancier van uw keuze.
Ketenmachtiging voor uw klant
Vraag de ketenmachtiging aan voor de medewerkers die pensioenzaken regelen voor uw klant. Uw klant moet u machtigen. U vult hiervoor een formulier in als u ketenmachtiging aanvraagt bij de leverancier van uw keuze. Uw klant moet ook een machtiging voor u aanvragen voor Pensioenfonds Particuliere Beveiliging. Lees meer over ketenmachtiging op de website van eHerkenning. Let op: er moet altijd een administratieve overeenkomst zijn met TKP.
eHerkenning is een Europees goedgekeurde manier van inloggen. Het is net als DigiD, maar dan voor bedrijven. U kunt met eHerkenning bij meerdere organisaties inloggen. Dat is veilig, makkelijk en betrouwbaar.
Aanvragen of aanpassen van eHerkenning kan tot 6 weken duren. Vraag eHerkenning dus op tijd aan.
Met een eHerkenning Ketenmachtiging machtigt een werkgever een administratiekantoor om online zaken te regelen. De werkgever moet de administrateur toestemming geven voor een ketenmachtiging. U leest meer op de website van eHerkenning. Let op: er moet altijd een administratieve overeenkomst zijn met TKP.