Dit verandert er voor uw administratie
Vanaf 1 januari 2026 stappen we over op de nieuwe regels voor pensioen. Werkgevers moeten actie ondernemen. We willen u vragen om nu al te controleren of de gegevens van uw werknemers in de pensioenadministratie voor 100% kloppen. Het is belangrijk dat op het moment van de overgang de juiste gegevens in onze administratie staan. Zo weten we zeker dat we uw werknemers de juiste pensioenbedragen doorgeven.
Als er iets wijzigt laten we op tijd weten wat u moet doen.
Informatie voor vrijwillig aangesloten werkgevers
Bent u werkgever en vrijwillig aangesloten bij Pensioenfonds Particuliere Beveiliging? Ook na 1 januari 2026 regelen we graag de pensioenen voor u werknemers.
Is er een ondernemingsraad of personeelsvertegenwoordiging in uw onderneming? Informeer die dan over de nieuwe pensioenregeling vanaf 1 januari 2026.
Geef onbetaald verlof door
Is een werknemer (deels) met onbetaald verlof? Geef dat dan aan ons door. Onder de nieuwe regels voor pensioen is dit nog belangrijker. Want doet u het niet, dan wordt het partnerpensioen van de werknemer ten onrechte veel lager.
Onder de nieuwe regels is het partnerpensioen 10% van het salaris. Geeft u wél een lager salaris door maar niet het onbetaald verlof, dan wordt het hele partnerpensioen lager. En dat is onterecht. Want tijdens het onbetaald verlof blijft het partnerpensioen 10% van het salaris voordat het verlof begon.
Hoe geeft u onbetaald verlof door?
Geeft u onbetaald verlof automatisch door via de uniforme pensioenaangifte (upa)? Dan hoeft u niets te doen. Lukt dat niet, geef dan het onbetaald verlof door via het verlofportaal.